Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Karayollarında Meydana Gelen Trafik Kazalarından Kaynaklanan Tazminat Davalarında “Görevli” Mahkeme

Mustafa KICALIOĞLU

Makalede TBMM’de 11.01.2011 tarihinde kabul edilen ve 19.01.2011 tarihinde yürürlüğe girmiş olan 6099 sayılı Kanunun 14’üncü maddesiyle; karayolları üzerinde meydana gelen ve KTK’nın uygulanmasından kaynaklanan (motorlu araçların sebep olduğu zararlar nedeniyle) sorumluluk davalarında, hiçbir ayrım yapılmadan, “adli yargı”nın görevli hale getirilmesi konusu ele alınmıştır.

Karayolları, Hemzemin Geçit, İşleten, Sahibi, Sorumluluk, Kanun Değişikliği, Görev, Görev Uyuşmazlığı, İnsan Zararı.

I. GENEL OLARAK

TBMM’de 11.01.2011 tarihinde kabul edilen “Tebligat Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair 6099 sayılı Kanun”un 14’üncü maddesiyle; 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun (KTK) 110’uncu maddesi, madde başlığı ile birlikte değiştirilmiş ayrıca, Kanuna geçici bir madde eklenmiştir (Kanun, 19.01.2011 tarihli ve 27820 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir).

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu karayolunu; “trafik için kamunun yararlanmasına açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır” biçiminde tanımlamıştır. (Trafik; yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleri, Araç; karayolunda kullanılabilen motorlu, motorsuz ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır).

Kanunun amacı ise, “karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren tüm konularda alınacak önlemleri belirlemek” olup, karayolu trafiğinin ve araçların yarattıkları tehlikelere (risklere) dayalı olarak, hukuki sürekliliği sağlamak ve tekdüzeliliği (yeknesaklığı) oluşturmaktır.