Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Anayasa Değişikliği Yapılarak İdari Yargılama Usulü Kanununun Yürürlükten Kaldırılması Zorunluluğu

The Necessity to Repeal the Administrative Procedure Code by Amending the Constitution

Nezih SÜTÇÜ

Ülkemizdeki adli ve idari yargı yollarının ayrı düzenlenmesi nedeniyle doğan sorunlar üzerinde durulmuş, bu sorunların aşılması için Anayasa değişikliği yapılarak yargı birliğinin sağlanması gerekliliği sonucuna varılmıştır.

Yargı Birliği, Anayasa Değişikliği, Idari Yargı Sorunları, Adli Yargı.

In this article, issues arising from separate jurisdictions for judicial and administrative matters have been explained and a constitution amendment that will unite this separation of jurisdictions has been suggested as the most applicable solution.

Judiciary Union, Constitutional Amendment, Administrative Jurisdiction Issues, Judicial.

GİRİŞ

Ülkemizde yargı sistemi; Anayasa Yargısı (AY1 m.146-153), İdari Yargı (AY m.140/1, m.155), Askeri Yargı (AY m.145, m.156-157) ve Adli Yargı (AY m.140/1, m.154) şeklindedir.

Nihai hedef olarak, son üçünün bir araya getirilerek yargı birliğinin sağlanması gerektiği inancını taşıyorum. Ancak bu makalede, daha özel olarak idari yargı bakımından konunun incelenmesi ve değerlendirmesi yapılacaktır.

İDARİ YARGIDA YAŞANAN SORUNLAR

Danıştay, bölge idare mahkemeleri, idare mahkemeleri ve vergi mahkemelerinin görevine giren idari nitelikteki uyuşmazlıkların çözümünde İYUK2 hükümleri uygulanmaktadır (İYUK m.1). Bu yargılama usulünde, hukuk yargılaması usulüne (HMK3) göre hak arama özgürlüğünü engelleyen yazılı hükümler ve fiili uygulamalar şunlardır: