Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Reklam Kurulu Kararları Çerçevesinde Aldatıcı Reklamlar

Misleading Advertisement within the Framework of Advertising Board Decisions

Ahmet Cemil ÜNAL

Günümüzün iletişim ve teknoloji çağı olduğu düşünüldüğünde reklam; tüketicilere ulaşılmasını sağlayan en önemli pazarlama yöntemlerinden biridir. Reklamcılığın büyük bir sektör haline gelmesi ve geniş kitlelere ulaşılmasını sağlaması nedeniyle mal ve hizmetlerini ön plana çıkarmak isteyen kişiler, aldatıcı reklamlarla tüketicileri hedef alabilmektedirler. Bu durum aynı zamanda piyasada rekabetin bozulmasına da yol açmaktadır. Aldatıcı reklamlardan, tüketicilerin ve piyasaların korunması için bazı kanun ve yönetmeliklerde önemli düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemeler çerçevesinde Reklam Kurulu da aldatıcı reklamların önlenmesi için gerekli kararları almaktadır.

Reklam, Tüketici, Haksız Rekabet, Tanıtım, Reklam Kurulu.

Considering that today is the age of communication and technology, advertising is one of the most important marketing methods to reach consumers. People who want to highlight their goods and services can target consumers with misleading advertisements, since advertising has become a large sector and enables large audiences to be reached. This situation also leads to deterioration of competition in the market. Important regulations have been made in some laws and regulations to protect consumers and markets from misleading advertising. Within the framework of these regulations, the Advertising Board takes the necessary decisions to prevent misleading advertising.

Advertising, Consumer, Unfair Competition, Promotion, Advertising Board.

Giriş

Reklamlar, tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili olarak bilgilendirilmesinde, daha açık bir ifade ile ürün ve hizmetlerin varlığı, elde edilebilirliği, kullanma amacı ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olmalarında çok büyük rol oynamaktadır.

Teknolojide meydana gelen gelişmeler sonucunda, reklamlarda geleneksel iletişim mecraları olan gazete, dergi, radyo ve televizyon dışında internet ve sosyal medya gibi iletişim mecraları ile de yapılmaya başlamıştır. Bunun sonucunda da ulaşılan kişi sayısı kadar yaşanan mağduriyetlerde artmıştır. Burada önemli olan nokta, reklamın bir iletişim aracı olarak hizmet ve/veya malların tanıtımını yaparken tüketicileri aldatıcı nitelikte yapılmaması gerektiğidir.

Çalışmamızda ilk olarak reklam kavramı ve unsurları ele alınmıştır. Daha sonra aldatıcı reklam tanımlanarak, aldatıcı reklam oluşturan başlıca haller dipnotlarda güncel Reklam Kurulu kararlarına yer verilerek incelenmiştir.