Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Ayıplı Mal Satışında İhbarın Yapılmaması Bir İtiraz Konusu mudur Yoksa Def’i Konusu mu?

Mehmet Akif TUTUMLU

I. Hukuki Sorun

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun (TKHK) 8’inci maddesinin birinci fıkrası hükmüne göre ayıplı mal; tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

Yine aynı Kanun m. 9/1 hükmüne göre satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür. Dolayısıyla satıcı, sözleşme hükümlerine aykırı davranmaktan doğan zararlardan sorumlu olduğu gibi, ayıplı mal satışından dolayı da alıcı tüketiciye karşı sorumludur.

Ayıplı maldan dolayı tüketicinin hak kazandığı seçimlik hakları şunlardır (TKHK m. 11/1):