Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Fransız Rekabet Hukukunda İlgili Ürün Pazarının Sınırlandırılmasında Sektör Kavramının İşlevi

Gamze SANDURAÇ

Fransız Rekabet Hukuku’nda ilgili ürün pazarının sınırlandırılmasında “Sektör” kavramının işlevini belirleyebilmek için ilk önce bu kavramın ne anlam taşıdığı ve bu kavramın karışabileceği diğer rekabet hukuku terimlerini gözden geçirmek daha sonra da ilgili pazarın sınırlandırılmasındaki özellikleri belirlemek gerekmektedir.

Fransız Rekabet Kurumu’nun karar ve görüşleri incelendiğinde, ilgili ürün pazarının sektörün temsil ettiği ekonomik bütünlüğe ait olduğu görülmektedir. Bu bakımdan, Fransız rekabet otoritesi, ilgili ürün pazarının sınırlarını belirlemek için ilk olarak ekonomik bütünlüğün tanımını yapmakla işe başlamaktadır. Bir çok vakada otoritenin incelemelerine hep aynı noktadan incelemeye başladığı ortaya çıkmaktadır.

A. Sektörün Tanımı

“Sektör” terimi her zaman aynı kavramları kapsamamakta olup bu terimin ardına değişik anlamlar da gizlenmiş olabilmektedir.